Jak napisać dobry tekst marketingowy?

jak napisać dobry tekst markeringowy

Zadając sobie pytanie „Jak napisać dobry tekst marketingowy” przyświeca nam jedna myśl – nakłonić większą liczbę osób do zakupu naszych towarów lub też do skorzystania z oferowanych przez naszą firmę usług. Cel ten, choć początkowo wydawać się może prosty, nastręcza wielu problemów.

Jak bowiem przygotować materiał, który trafi do możliwie największej ilości potencjalnych odbiorców, jednocześnie nie będąc nadmiernie ogólnikowym? Pierwszą z zasad pisania dobrego tekstu marketingowego, do której przestrzegania zachęcają specjaliści ds. marketingu i promocji jest zachowanie nieformalnego rejestru tekstu. Początkowo może kusić nas wizja zaprezentowania się odbiorcom jako specjalista w branży, który dzięki swojemu wieloletniemu doświadczeniu zaznajomił się z jej tajnikami i bez problemu operuje specjalistycznym słownictwem. Niestety jednak, nie tędy droga.
Profesjonaliści odwiedzający naszą stronę od razu przejdą do oferty, aby sprawdzić czy w naszym asortymencie znajdą to czego potrzebują. Z dużą dozą prawdopodobieństwa nie zaznajomią się oni z treścią przygotowanego tekstu marketingowego. Zainteresuje on raczej osoby niemające rozeznania w branży i to właśnie z myślą o nich należy przygotować materiał promocyjny. Nie bójmy się wyjaśnić co trudniejszych zwrotów czy zastosować odnośników do stron takich jak Wikipedia, gdzie będą mogli się oni dowiedzieć więcej o produkcie lub usłudze – pragniemy bowiem uświadomić naszych odbiorców czego dokładnie potrzebują i uniknąć konieczności zwrotu towaru lub świadczenia usługi innej niż zamówiona.

CALL – TO – ACTION

Po przedstawieniu dokładnej specyfikacji naszego asortymentu przejdźmy następnie do tak zwanej zachęty do podjęcia działania (ang. call-to-action). Zachęćmy użytkowników do odwiedzenia innych podsekcji naszej witryny, zainteresujmy ich innymi produktami lub usługami należącymi do tej samej kategorii, lub też poprośmy, aby odwiedzili oni profil naszej firmy w mediach społecznościowych. Niezwykle istotne jest jasne nakreślenie struktury procesu sprzedażowego i przeprowadzenie przez niego użytkownika w miarę możliwości bezproblemowo. Aby było to możliwe, konieczne jest zastosowanie właściwie opracowanego wezwania do podjęcia działania w tekście marketingowym.

STATYSTYKI  I WYKRESY

Doskonałą strategią jest także ubogacenie tekstu danymi statystycznymi lub porównaniami produktu oferowanego przez naszą firmę z towarem, jaki znaleźć można u konkurencji. Pokaże to użytkownikom pod jakimi względami oferowany przedmiot bije na głowę ten, którym stara się odbiorców zachęcić inne przedsiębiorstwo.
Często spotykaną strategią, głównie na rynkach zachodnich, jest dodanie na końcu tekstu promocyjnego recenzji wystawionych firmie przez zadowolonych klientów, jak również dodanie logotypów przedsiębiorstw z którymi współpracowaliśmy. Znacznie podniesie to wiarygodność prowadzonej działalności gospodarczej i przyciągnie nowych klientów.

Stosując w praktyce wszystkie opisane techniki perswazyjne dotrzemy do szerszego grona odbiorców oraz zauważalnie zwiększymy generowane zyski – wtedy uznać możemy, że przygotowany przez nas tekst marketingowy spisał się na piątkę!

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*